top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרונית ליברמן

ריפוי הילדה הפנימית בזמן מלחמה


 ראש של תינוקת בעיניים עצומות על רקע צבעי פסטל
הילדה הפנימית שבתוכנו, הילד הפנימי שבתוכנו, AI

בתקופת מלחמה, צללי הסכסוך החיצוני מטילים השפעה ארוכה ומתרחבת על הנוף הרגשי הפנימי שלנו. בתוך הכאוס וחוסר הוודאות, חשוב ביותר להכיר ולטפל במצוקה של הילדה (/הילד הפנימי) הפנימית שלנו, אותו היבט פגיע ורך שבתוך הנפש שלנו. חשיבות הטיפול בילדה הפנימית שלנו בעת מלחמה נעוצה בהשפעה העמוקה שיש לה על הרווחה הרגשית שלנו. צלקות המלחמה לא רק נחרטות בעולם החיצוני לנו אלא גם מורגשות עמוקות בתוכנו, במרחב שבו הילדה הפנימית שבתוכנו מתמודדת עם פחד, חרדה ועם תחושת אובדן עמוקה.

 

ריפוי הילדה הפנימית בזמן מלחמה – יצירת שקט ומרחב חומל של מודעות עצמית


התקרבות לילדה הפנימית שבתוכנו דורשת מאיתנו התבוננות פנימית וגישה של חמלה. עיסוק ברפלקציה עצמית והכרה בפצעים הרגשיים שנגרמים על ידי הסביבה החיצונית הם צעדים ראשונים מכריעים. בתקופת מלחמה, כשהסערה בחוץ מתגברת, מציאת רגעי שקט יוצרת מקלט לחיבור עם הילדה הפנימית. בין אם באמצעות תרגול מיינדפולנס, מדיטציה או יומן אינטרוספקטיבי, יצירת מרחב של מודעות עצמית מאפשרת לנו להקשיב ללחישות של הילדה הפנימית, להבין את הפחדים שלה ולהעניק לה תגובה מלאת חמלה. ריפוי הילדה הפנימית בזמן מלחמה הוא אכן אפשרי.

 


ריפוי הילדה הפנימית בזמן מלחמה – יצירת יציבות ומפלט רגשי

 

טיפים מעשיים לחיבור עם הילדה הפנימית שלנו (/ הילד הפנימי) בתקופת מלחמה כוללים טיפוח תחושת ביטחון בתוכנו. קביעת שגרה שמספקת לנו עוגנים של יציבות יכולה לעזור בקרקוע שלנו. בנוסף, מומלץ לקבל תמיכה מאנשים אהובים, מחברים או מאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, וכך ליצור עבור עצמנו רשת של מפלט רגשי. השתתפות פעילה בפעילויות שמביאות שמחה ונחמה יכולה לשמש תזכורת עדינה לילדה הפנימית שלנו שבתוך הכאוס והרעש, ניתן עדיין להשיג רגעים של הפוגה ושמחה.

 


ריפוי הילדה הפנימית בזמן מלחמה – חוסן רגשי ורווחה כללית


הקשר עם הילדה הפנימית שלנו אינו רק טיפולי אלא גם מועיל מאוד בהתנהלות היומיומית שלנו מול האתגרים שהמלחמה מביאה בפנינו. על ידי טיפוח מערכת יחסים זו, אנו בונים חוסן רגשי שפועל כחיץ נגד מתקפה של גורמי לחץ חיצוניים. הבנה ואימוץ של הילדה הפנימית שלנו מאפשרים לנו לגשת למצוקות שלנו בפרספקטיבה עדינה יותר, ומטפחים בנו תחושת חמלה עצמית שמחלחלת לרווחתנו הכללית.

 


ילדה תינוקת על רקע אורות
הילדה הפנימית שבתוכנו AI


ריפוי הילדה הפנימית בזמן מלחמה – עבודה על הילדה הפנימית - סיכום

 

לסיכום, אני מאחלת לך לצאת למסע של גילוי עצמי וחמלה, במיוחד בתקופת המלחמה. הלוואי שתמצאי (ותמצא) את האומץ להגיע לילדה הפנימית שבתוכך, להכיר בפגיעות שלה ולהציע לה את הנחמה שהיא מחפשת. אז, אולי תגלי (ותגלה) בתוכך מעיין של כוח, שיאפשר לך לנווט את המורכבות בזמן מלחמה בעזרת חוסן פנימי, רגשות אמפתיה ותחושה עמוקה של אהבה עצמית.

 

יש לך שאלות נוספות? אשמח לענות, רונית 0523995561



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page