top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרונית ליברמן

מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך?


אישה יקרה - האם את חווה כעת מתיחות בזוגיות?

ייתכן שהמצב המורכב עכשיו במדינה (מלחמת אוקטובר 2023) חודר לזוגיות שלך?

למרות זאת, האם את מאמינה בכוחך הפנימי להוביל את הזוגיות למקום טוב יותר? אני מאמינה בך.

אולי תופתעי אך אחד מהעוגנים שיכולים לתמוך ולעזור להפחית מתח בזוגיות הוא תרגול מנטלי (אימון מוחי) של מיינדפולנס שיכול להיות מסע טרנספורמטיבי עבורך.


"מה הקשר" את שואלת?



אישה שוכבת בעיניים עצומות ומתרגלת מיינדפולנס
תרגול מיינדפולנס יכול להתבצע בכל מקום ובכל תנוחה



מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך?


בתחום ההרמוניה המשפחתית, תרגול מיינדפולנס מתגלה כבעל ברית רב עוצמה לאישה שמבקשת להפיג את המתח בקשר עם בן הזוג שלה. תרגול מיינדפולנס כולל טיפוח מודעות מוגברת למחשבות, לרגשות ולפעולות של האדם ברגע הנוכחי. לנשים המנווטות את המורכבות של מערכת יחסים מתוחה, מיינדפולנס מציע נתיב לוויסות עצמי רגשי. על ידי אימוץ ההווה עם תשומת לב לא שיפוטית, אישה יכולה להשיג בהירות ביחס לרגשותיה ולתגובותיה, ולטפח תחושת העצמה בניווט המורכבות של הדינמיקה הזוגית.




מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – מה אומרים המחקרים


מחקרים עדכניים בתחום המיינדפולנס מאירים את השפעתו העמוקה של התרגול על מערכות יחסים. המחקרים מצביעים על כך שתרגול מיינדפולנס קבוע יכול להפחית משמעותית את רמות הלחץ ולשפר את הרווחה הרגשית. עבור נשים המתמודדות עם מתח בזוגיות, שילוב מיינדפולנס בשגרת היומיום שלהן הופך לכלי לניהול גורמי לחץ בצורה יעילה. בנוסף, תרגול מיינדפולנס מעודד הבנה מלאת חמלה של עצמך, וזו מתרחבת גם לטיפוח אמפתיה והבנה בתוך מערכת היחסים. שינוי זה בפרספקטיבה מניח את הבסיס לתקשורת פתוחה, שמאפשרת לשני בני הזוג להביע את צרכיהם ודאגותיהם ללא שיפוט.


הנה קישורים ל- 2 מחקרים מהשנים האחרונות:







a sitting woman meditating
תרגול מיינדפולנס יכול להתבצע בכל מקום שנוח לך


מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – שחרור דפוסים ומודעות עצמית


כאשר נשים מאמצות תשומת לב לעצמן, הן לרוב משפרות את היכולות שעוזרות להשתחרר מדפוסים תגובתיים שתורמים למתח. התרגול מעצים ומעודד אותן להגיב בצורה מושכלת ולא באימפולסיביות, ומקדם אווירה הרמונית בתוך מערכת היחסים. על ידי טיפוח חמלה עצמית ומודעות עצמית, מיינדפולנס מאפשר לנשים לתקשר את צרכיהן באסרטיביות אך באמפתיה, ולטפח סביבה שבה שני בני הזוג מרגישים ששומעים אותם ומעריכים אותם.

 


מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – גשר לחיבור ורווחה רגשית


תרגול מיינדפולנס עשוי להיות מגדלור של תקווה לנשים שמטרתן להפחית את המתח עם בן הזוג. כשתשומת לב מספקת היא מבוססת חמלה והעצמה, היא מהווה לא רק מקלט אישי לגילוי עצמי אלא גם הופכת לגשר לתקשורת ולחיבור משופרים בתוך הזוגיות. חקר השפעת תרגול מיינדפולנס בשנים האחרונות מדגיש את השפעתו העמוקה על רווחה רגשית ועל דינמיקה של מערכת היחסים, ומציע שפע של תובנות וכלים מעשיים לאלו שמבקשים לטפח הרמוניה מתמשכת בחייהם ובקשרים שלהם. אני מקווה שהשאלה שהנחתי בראש המאמר "מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך?" קיבלה תשובות מספקות בעינייך.


ועכשיו רעיונות מעשיים:



מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – איך לבצע


תרגול מיינדפולנס אפשר לעשות בהנחיה מודרכת (עם מטפל/ת או למשל ביוטיוב) או באופן עצמאי, וככל שמתאמנים יותר כך התרגול הופך אפקטיבי יותר. גם תרגול מיינדפולנס קצר הוא מספיק בהחלט. אפשר להתחיל עם תרגול מיינדפולנס למתחילים ואז להמשיך בהדרגתיות לפי הקצב שלך. אפשר להתחיל עם תרגול מיינדפולנס שבועי ובהמשך להעלות את התדירות. יש אנשים שאוהבים לתרגל מיינדפולנס לפני השינה, יש שאוהבים בבוקר, ולאחר שתתנסי בוודאי תמצאי לך את השעה שהכי מיטיבה איתך.


 

מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – אם אני רוצה להתחיל לתרגל באופן עצמאי האם אפשר לקבל קישור?


כן. לנוחותך מספר קישורים להקלטות של תרגולי מיינדפולנס מפי מורים מובילים בישראל:




ב16 בינואר 2023 נפתח קורס מיינדפולנס חינם של 8 מפגשים שבועיים של 'תודעה בריאה' – הרשמה כאן . מידי פעם הם פותחים קורס זה שוב. כדאי לעקוב.

 


מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – האם יש ספרים בנושא?


כן. הנה קישור ל- 2 ספרים:






מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – האם יש הרצאות מוקלטות בנושא?





מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – האם יש רשומות נוספות בנושא מיינדפולנס כאן באתר?


כן. מוזמנת לקרוא – https://did.li/Lh8w5



מתח בזוגיות – איך תרגול מיינדפולנס יכול לחזק את היכולות שלך? – סיכום


אני מקווה שאת מתחברת לדברים ושאת מטפלת בעצמך. בשקט הפנימי שתרגול מיינדפולנס מביא לך, את מגלה את הכוח בתוכך לנווט במורכבות של מערכות יחסים, לקדם הרמוניה ולטפח קשר עמוק יותר עם בן הזוג. באופן הזה את יכולה לראות את התמונה באופן ברור יותר, להיות יצירתית, לבחור בהתנהגות מדויקת, ולנהל את חייך ואת הזוגיות שלך בדרך המיטבית בעינייך.


                                          

 

אם יש לך שאלות או שתרצי מידע נוסף, אני כאן

באהבה, רונית





 

11 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page