top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תרונית ליברמן

איך טיפול עצמי יכול לעזור כשיש מתח בזוגיות


מתח בזוגיות:


האם את חווה כעת מתח בזוגיות?

אולי את חוששת שהמצב המורכב כעת במדינה (מלחמת אוקטובר 2023) יחלחל לזוגיות שלך?

האם את מאמינה ביכולות שלך לנווט את הזוגיות למקום טוב יותר? אני מאמינה בך.

האם את שואלת את עצמך איך טיפול עצמי יכול לעזור כשיש מתח בזוגיות?



שתי בובות מדגימות מתח בזוגיות
מתח בזוגיות

איך טיפול עצמי יכול לעזור כשיש מתח בזוגיות - איך זה יכול לתמוך בך כשאת רוצה להפחית את המתח בזוגיות?


  • במיוחד עכשיו חשוב שתטפלי בעצמך כדי שתחזקי את עצמך מבפנים ותוכלי לנווט את הקשר הזוגי שלך למקום טוב יותר.

  • טיפול עצמי יכול להקל באופן משמעותי על מתח ולתרום לשיפור הרווחה הנפשית. כשאת מתעדפת טיפול עצמי זה מטפח את תחושת האיזון והחוסן שלך, ומשפר את יכולתך לנווט בין האתגרים עם חשיבה ברורה וממוקדת יותר.

  • הקדשת זמן לטיפול עצמי מועילה לבריאות שלך, יוצרת גלים חיוביים בחייך, וגם משפיעה לטובה על מערכות היחסים שלך ועל איכות החיים הכללית שלך.


איך טיפול עצמי יכול לעזור במתח בזוגיות

איך אפשר לתרגל את זה? אפשר להתחיל כאן ועכשיו:


1. להתמיד בטיפול עצמי גם כשאת חווה מתח בזוגיות – להיות גם ב- being

אפשרי לעצמך להיות ב- being ולא רק ב- doing. כשאת נמצאת ב- being את מאמצת רגעים של הוויה וחוויה, משוחררת מעשייה מתמדת, וזה מאפשר לך התבוננות פנימית ותשומת לב, ומטפח חיבור עמוק יותר לעצמך ולעולם הסובב אותך. איזון בין הוויה לעשייה יוצר מרחב ליצירתיות, לצמיחה אישית ולהערכה עמוקה יותר לחוויות החיים, ומקדם אורח חיים מספק. כדי להיות במצב של הוויה, כדאי לשקוע ברגע הנוכחי ללא שיפוט או הסחת דעת, ולאפשר חיבור אמיתי עם המחשבות שלך, הרגשות והסביבה שלך. אפשר לעשות זאת למשל ע"י שהייה בטבע, תרגול מיינדפולנס, מדיטציה או רגעים שקטים עם עצמך בפינה האהובה עלייך.


2. להתמיד בטיפול עצמי גם כשאת חווה מתח בזוגיות – וחשה עייפות

כשאת חשה עייפות הקשיבי לגוף. זו הזדמנות לתעדף מנוחה ועיסוק בפעילויות שמטעינות את האנרגיה שלך, כגון תנומה קצרה או הליכה מרגיעה. גם ברגעים אלו טפחי חמלה עצמית, הכירי בגבולות שלך ואפשרי לעצמך להתחדש הן פיזית והן נפשית.


3. להתמיד בטיפול עצמי גם כשאת חווה מתח בזוגיות – מילוי משאבים

מילוי עקבי של המשאבים הפנימיים שלך בעזרת כלים של טיפול עצמי, כמו שינה מספקת, תזונה בריאה ופעילויות מהנות, יטפח את הסיבולת והחוסן הפנימי שלך, ואלו יעזרו לך להתמודד עם אתגרים. חידוש המשאבים הרגשיים, הפיזיים והנפשיים שלך יוצר בסיס לרווחה מתמשכת, ומאפשר לך לנווט במצבי לחץ בצורה יעילה יותר.


4. להתמיד בטיפול עצמי גם כשאת חווה מתח בזוגיות – קשר עם ילדה פנימית

טיפוח החיבור לילדה הפנימית שבתוכך יכול להיות צורה עמוקה של טיפול עצמי, שכן הוא מפתח ריפוי רגשי וחוסן. הבנה והתייחסות לחוויות הפגיעות של הילדה הפנימית שבתוכך מטפחות אינטליגנציה רגשית, ומפחיתות מתח ביחסים על ידי קידום אמפתיה ותקשורת אפקטיבית שנובעות ממודעות עצמית וחמלה. תהליך זה מאפשר קשרים בריאים יותר עם אחרים.



שתי בובות מדגימות חברות בזוגיות
חברות בזוגיות

להתמיד בטיפול עצמי גם כשאת חווה מתח בזוגיות

אני מקווה שאת מתחברת לדברים ושאת מטפלת בעצמך, כי מתוך המקום הזה את יכולה לראות את התמונה באופן ברור יותר, להיות יצירתית, לבחור בהתנהגות מדויקת, ולנווט את הזוגיות שלך.

ואם את רוצה להעמיק את הטיפול יחד איתי ולבנות יחד אסטרטגיית ההתמודדות מתאימה, אני כאן,

באהבה, רונית


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page